NaardenBeklijf zet in hun serie Betekenisvolle Business bedrijven in de spotlicht waarbij duurzaamheid in het DNA zit. Wat drijft deze ondernemingen? Hoe vertalen zij hun purpose naar marketingactiviteiten? En met wat voor content en communicatie brengen ze hun missie naar buiten? Deze week was het de beurt aan Bram Adema van CFP Green Buildings om antwoord te geven op deze vragen.

Duuzaamheid business as usual

“Het viel mij op dat duurzaamheid bij de meeste bedrijven geen business as usual was. En dat het gezien werd als duur, abstract en complex.” Dat beeld wilde Bram veranderen. “Elk bedrijf heeft energie en onderhoud nodig. Als je kiest voor groene energie of duurzaam onderhoud, wordt duurzaamheid vanzelf business as usual. En bespaar je op termijn ook nog geld. Win-win.”

17 miljoen duurzaamheidsmanagers

“In de beginjaren gingen onze consultants naar klanten toe”, vertelt Bram. “Maar in dat tempo konden we nooit onze missie waarmaken. Nederland telt zo’n zeven miljoen woningen en een miljoen gebouwen. Daarom hebben we in 2014 gezegd: we gaan onze kennis zo aanbieden dat mensen zelf de tools hebben om met duurzaamheid aan de slag te gaan. We maken van elke Nederlander een duurzaamheidsmanager.”

Benieuwd naar het gehele interview met Bram Adema? Dat leest u hier.