Maak kennis met Limore Noach: de nieuwe Managing Partner Nederland

Limore Noach, voorheen directeur van Fight cancer en Business Development Manager bij UNICEF, begon haar carrière bij ING. In augustus startte zij als Managing Partner Nederland bij CFP! Wij vroegen haar naar haar visie op verduurzaming en de verwachtingen die ze heeft voor de toekomst.

“Limore, allereerst van harte gefeliciteerd met je nieuwe functie! Hoe ben je precies bij CFP terecht gekomen?”

“Drie jaar geleden was ik werkzaam als directeur voor stichting Fight cancer. Tijdens de CFP Green Buildings Regatta sprak ik over de missie van Fight cancer en promootte ik ons event Swim to Fight Cancer. Ik raakte in gesprek met Bram Adema, de oprichter van CFP. Hij besloot om Swim to Fight Cancer direct met zijn team te steunen. Terwijl ik steeds meer te weten kwam over de organisatie, raakte ik verder geboeid door de missie van CFP om op grote schaal gebouwen in binnen- en buitenland te verduurzamen.”

Limore legt uit dat ze na een carrière van 12 jaar in de non-profit sector graag weer actief wilde zijn in de business, waarbij de wens om betekenisvol werk te doen nog steeds voorop staat. CFP sluit perfect aan bij haar wensen. Ze gaat verder: “Met het betrokken team van CFP, dat over enorm veel kennis beschikt, kun je grote stappen zetten. Zo kun je ook vanuit de businesszijde veel impact maken als je dit op de juiste manier doet.”

“Je schetste zojuist al even dat CFP een bedrijf is waar de klantbehoefte voorop staat, maar misschien juist daardoor veel impact kan maken. Is dit iets wat je aanspreekt in je nieuwe functie?”

“Aan het begin van mijn carrière heb ik verschillende zakelijke rollen vervuld bij ING. Vervolgens ben ik heel bewust naar de maatschappelijke kant gegaan. Zo werkte ik bij UNICEF, Fight cancer en Life Terra. Toen ik destijds die switch maakte, voelde het als een zwart-wit overstap: van commercieel naar goede doelen. Je ziet tegenwoordig een trend waarin bedrijven zich steeds meer bezighouden met maatschappelijke impact maken. Deze bedrijven zijn wel zakelijk bezig, maar doen tegelijkertijd geweldige dingen. Denk aan Dille & Kamille, die een trend zetten door van Black Friday de Green Friday in het leven te roepen. Of aan Patagonia, die met hun laatste zet om de winst terug te laten vloeien naar de aarde helemaal een bold move maken. Dat vind ik een hele krachtige en hoopvolle ontwikkeling. Het geeft mij vertrouwen om terug te komen naar de businesszijde omdat ik geloof dat je op deze manier enorm veel kunt bereiken.”

“Je hebt bij veel grote organisaties, zoals ING en UNICEF, gewerkt. Wat zijn de belangrijkste lessen die je meeneemt naar CFP?”

“In alles wat je doet, gaat het uiteindelijk om verbinden met mensen. Of je nu een technisch verhaal vertelt, ontwikkelingswerk wilt stimuleren of zoveel mogelijk wilt vergroenen: je moet mensen op de juiste manier weten te raken. In alles wat ik doe, probeer ik mensen mee te nemen in mijn verhaal. Als je verhaal authentiek en integer is, kun je mensen raken en aanzetten tot actie. Zonder een integer verhaal prikken mensen er doorheen.”

Ook in haar privéleven is de focus op verbinding terug te zien. Limore woonde in Israël, België, New York en Miami. Dit heeft gezorgd voor een brede blik en grote interesse in verschillende culturen. Zo wordt al haar werk gekenmerkt door het schakelen tussen werelden en het zoeken van verbindingen tussen mensen, altijd met een grote mate van integriteit.

“Deze integriteit speelt een grote rol wanneer we het hebben over verduurzamen van gebouwen en woningen. Wat is jouw visie op verduurzaming?”

“Vroeger werd verduurzaming nog vaak in het geitenwollensokken-hoekje gedrukt. Toen was het iets wat bedrijven deden, enkel omdat ze het moesten doen. Nu is het zo dat je in de toekomst geen bestaansrecht meer hebt als je verduurzaming niet serieus neemt. Ik geloof oprecht dat wanneer je een future-proof business model wilt hebben, verduurzaming daar onderdeel van moet zijn.”

Limore schetst haar visie op de toekomst van het bedrijfsleven. Ze ziet hierin een verschuiving van de focus, waarin bedrijven niet langer worden beoordeeld op hun winst, maar op hun milieu-impact, personeelsbeleid en sociaal-maatschappelijke bijdrage.

“Deze verschuiving brengt natuurlijk veel teweeg. Zo maakt CFP momenteel een enorm snelle groei door. Welke uitdagingen zie jij als je naar dit totaalplaatje kijkt?”

“CFP heeft een ongelofelijk mooie propositie, die heel nodig en relevant is in deze markt. Eén van de grootste uitdagingen die ik zie, is het behouden van onze innovativiteit, zodat we ook in de toekomst koploper blijven op het gebied van kennis. We hebben enorm veel expertise in huis. Deze kennis willen we niet alleen blijven delen, we willen er ook voor zorgen dat mensen ons blijven zien als kennispartner in de toekomst. Ook als het straks over nieuwe vraagstukken op dit vlak gaat, willen we on top of mind blijven en waarde creëren als partner.”

“Je bent net begonnen in je nieuwe functie als Managing Partner Nederland. Hoe verwacht je dat de eerste 100 dagen in deze rol eruit gaan zien?”

“Hoewel ik pas net ben begonnen, merk ik nu al dat ik erg blij word van de mensen bij CFP. De teams zijn divers en worden gekenmerkt door veel talent, expertise en drive. Tegelijkertijd hebben we een hele mooie portefeuille van klanten die met ons samenwerken. Dat is iets waar CFP enorm trots op is. We hebben als organisatie een grote groeiambitie. Om deze ambitie waar te maken, focus ik mij op dit moment op onze mensen en op het contact met onze klanten. Door de klantbehoefte nog beter te begrijpen, kunnen we hier als organisatie steeds verder naartoe bewegen, zodat we waarde- en impactgedreven kunnen blijven opereren.”

“Wat hoop je te bereiken met CFP?”

“Bij CFP hebben we een duidelijke missie: zoveel mogelijk gebouwen verduurzamen in Nederland en daarbuiten. Met alles wat we doen, vragen wij onszelf af of het bijdraagt aan het behalen van deze missie. Ik hoop dat ik daar een belangrijke bijdrage aan kan leveren door een gezonde groei van het bedrijf te realiseren, met een betrokken, gemotiveerd en energiek team om mij heen. In de toekomst wil ik de positie van CFP als kennispartner en thought leader nóg verder versterken.

We zijn blij dat we Limore bij CFP mogen verwelkomen en zijn benieuwd naar de resultaten die wij samen met haar gaan behalen! Wil je meer weten over Limore? Bekijk dan ook haar LinkedIn pagina.

Kies je segment